آورده‌اند كه زكرياي رازي دانشمند بزرگ اسلامي را هنگامة احتضار فرارسيد هرچه اطرافيان به او تلقين مي‌كردند كه بگو لااله­الاالله مي‌گفت مي‌خواهم نگويم. به همين منوال مي‌گفت تا اينكه به لطف خدا از حالت احتضار (جان كندن) بيرون آمد اطرافيان حيرت زده به او گفتند شما كه عالمي وارسته‌ايد در لحظه مرگ چرا از گفتن كلمة طيبة لااله­الاالله ابا مي‌كرديد؟!  

گفت من در آن لحظة سخت شما را نمي‌ديدم بلكه شخصي را مي‌ديدم كه مرا امر مي‌كرد كه به مسائلي اعتراف كنم و اعلان اعتقاد نمايم و من شنيده بودم كه شيطان در لحظة مرگ نزد مؤمن مي‌آيد تا ايمان او را ضايع نمايد از اين رو به او گفتم مي‌خواهم نگويم او خواسته‌هاي ديگري را مطرح ساخت و من به همين منوال مي‌گفتم مي‌خواهم نگويم تا اين كه گفت حالا كه اينها را نمي‌گويي من به تو مي‌گويم بگو لااله الاالله من در پاسخ وي گفتم چون تو فرمان مي‌دهي مي‌خواهم نگويم!! در اين حال دستي پيدا شده و محكم به صورتش كوبيده و از جلو من او را به بيرون پرت نمود!  

زكريا بعداز آن دوباره به حال احتضار افتاد و با گفتن كلمة طيبه جان به جان آفرين تسليم نمود. آري انسان عاقل اگر دشمنش دارو هم برايش بياورد به چشم شك بدان نظر مي‌كند. اعتماد به دشمن عاقبت وخيم دارد قرآن كريم مي‌فرمايد:  

[همانا شيطان براي شما دشمن است پس او را دشمن بشمار آوريد زيرا او حزب خود را به آتش دوزخ فرا مي‌خواند] (سوره فاطر ـ آيه 35).  

در منظر قرآن شياطين انس از شياطين جن حيله‌گر تر و خطرناكترند تا جايي كه خداوند در آيه 128 انعام انسان‌هاي منحرف (شياطين انس) را سردمدار و وليّ جنيان منحرف (شياطين جن) مي‌داند و كلام حضرت امام(ره) كه آمريكا را شيطان اكبر ناميد دقيقاً مبناي قرآني دارد.   

يكي از نشانه‌هاي دقيق و معيارهاي روشن براي شناخت ماهيت شخصيت‌هاي سياسي و فرهنگي نگاه به قضاوتي است كه شياطين بزرگ و كوچك نسبت به او دارند اگر آمريكا و صهيونيزم و اقمار آنها شخصيتي در نظام ما را مورد هجوم قرار دادند اين نشان آن است كه او به نفع ملت و اسلام كار مي‌كند و مانع نفوذ و منافع آنهاست كما اين كه امام امت بارها به اين معنا تأكيد نموده‌اند و اگر گروهي در داخل كشور در يك موضوع با اين شياطين هم آهنگ و همنوا شوند بهترين دليل بر انحراف و بطلان هدف آنها مي‌باشد چه كسي است كه نداند دكتر احمدي‌نژاد رئيس جمهور انقلابي ما مورد خشم و نفرت و توهين استكبارخاصه صهيونيزم است؟ غضب مستكبرين از وي تا حدّي است كه در سفر عراق نقشة ربودن وي طراحي مي‌شود و اسم او در ليست ترور موساد قرار مي‌گيرد و بيشترين هجوم‌هاي رسانه‌هاي بيگانه عليه اوست.  

به راستي كساني كه عليه رئيس جمهور مخلص، تيزهوش و مجاهد ملت ايران كه چون خاري در چشم شياطين امپرياليستي و صهيونيستي نشسته سخن مي‌گويند چه توجيهي براي همنوايي و همسويي خود با دشمنان اين ملت بلكه دشمنان خدا و فضيلت و اسلام دارند؟! 

جماعتي كه از يك سو سخن دشمن را تكرار مي‌كند و با او همنواست و از يك سو درست برخلاف مواضع و تأييدات بي‌مانند رهبر بزرگوار نسبت به اين دولت موضع گرفته چگونه مي‌تواند در ادعاي قانون­مداري، پيشرفت كشور، رفع مشكلات مردم و ساير ادعاهاي بلادليل خود صادق باشد؟!  

روي سخن ما با كساني نيست كه براي رسيدن به آب و نان و مقام و يا رسيدن به آزادي‌هاي از قماش غربي دور اين عده جمع مي‌شوند بلكه روي سخن ما با عموم مردم متدين و مسلمان و متعهد به ارزشهاي اسلامي است روي كلام ما با جواناني است كه نمي‌خواهند كساني كه در سالهاي قبل ميليارد ميليارد اموال اين ملت را يا نشخوار يا حاتم‌بخشي و آبرو و عزت ملت را براي جلب رضايت و رفع خشم سران استكبار به غبن فاحش معامله كردند و ميدان را براي هرزگي‌ها، دشنام‌ها، حرمت‌شكني‌ها و تهاجم‌هاي شيطاني عليه اسلام و قرآن مهيا ساختند و لبخند رضايت بر لب دشمن نشانده زبان آنها را به نفع خود به ستايش باز كردند و... دوباره برگشته و زمام امور را به دست گيرند زيرا گفته‌اند هركه تجربه شده را دگربار تجربه كند به سختي پشيمان گردد.  

آري روي سخن ما با شما گراميان است آيا گروهي كه مورد حمايت رسمي امثال بوش و رايس و... باشد مورد رضاي خدا و حامي منافع ملت و كشور است؟ و آيا دولتي كه مورد خشم و نفرت امريكا و ايادي اوست و هر ساعت با تهمت و افترايي ساختگي از سوي آنها مورد هجوم قرار مي‌گيرد بر خلاف مصالح و به ضرر ملت عمل مي‌كند؟!  

به اعتقاد ما راه روشن است و مسئوليت سنگين و بعيد نيست كه يك راي برخلاف رضاي خدا و امام عصر حاصل يك عمر عبادت را به باد دهد و هيچ عاقل متديني آخرت خود را هزينة دنياي ديگران نمي‌سازد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا